Bitakım Olaylar

Sunday, September 03, 2006

Uzak Dogu Sinemasi ve Yaloş Gerçeği

Çarşambadan beri İstanbuldaydım. Teyzemin evinde sıkıldım bloga bişeler yaziyim bari. Düğüne gidicem ama leş gibi sucuk yedim sabah malesef. Biraz obez bi evdir burası eniştem yüzünden. Adamın hayat felsefi "ye ve yedir sonra daha da ye ve daha da yedir herkese yemek yedir" çünkü. Bi kere yine kalırken uyandığımda başucumda kıymalı pide bulmuştum o zaman korkmuştum yani. Bu seferde odama girdi gözümü açtım günaydın dedim. "Hmm kalktınmı günaydın" dedi içeri koştu. Yüzümü yıkadım mutfağa girdim...O 5 sn. içerisinde sucukları pişirmiş ve yumurtaları kırıyodu yüzünde inanılmaz bi huzur ifadesiyle hahah.....neyse konu dağıttım. Bizim emreyle bi uzak dogu sineması sevgimiz vardir. Martial arts aşkımızla başladı "abi jet li nin bi dövüş sahnesi varmış 25dk. ohaaaa" falan diye....sonra adamların sinemasıda ilerliyince ordan çıkan her türlü filmi izlemeye başladık garip uzakdogu dvdleri satan hong kong websitelerinden satin alarak. 2 - 3 sene öncede kore'den çıkma Oldboy'u izledik.. hayatımda seyrettiğim en iyi filmler kategorisinde ilk 10 a girmeyi başaran çok manyak bi filmdi. İntikam temalı çok manyak hikayeli bir manga hikayesinin filme çekilmiş haliydi. Sonradan öğrendikki yönetmen "intikam trilogy" olayına girmiş. Bunun gibi 2 film daha çekmiş. Gazla verdik siparişi geldi bu filmlerde. İsimleri şey "Sympathy for Mr.Vengeance" ve "Sympathy for Lady Vengeance". Yaloş'un evinde toplandık izleyelim diye lady vengeance i.... Bu yaloş da "abi dünyanın en süper filmi Half Baked, haa bide Spies Like Us vardı chevy chase ve dan aykrod'un" diye gezen bi herif. Kurosawa'nın epik bi filmi "Throne of Blood" u izlettirmeye çalışmıştık bi kere. Filmin ortasında sızmıştı...Sonra sonunda uyanıp "abi çok iyi filmdi" falan demişti....bu ayar yani...Gıcık eder beni sinema zevki. Ben emre yalın izliyoruz. Film harbiden baya enteresan hikayesiyle gidiyo falan gözlerimizi alamıyoruz. Bi ara bi sahne geldi....Bi adamla kadın evlerinde sofrada oturmuş karşı karşıya yemek yiyo sakin sakin. Full huzur. Manyak yaloş durup dururken "offf abi şurda şu herif ayağa kalksada bi güzel düdüklese şu kadını (blog dilinde yumuşattım kurduğu cümleyi gerçek halini anlamışsınızdır tahminen cümlenin) " diye hayvanvari bi cümle kurdu...herife baktım "ya yalın seyretceksen adam gibi seyret filmi bu bir sanat filmi sakin ol aydemir akbaş gibi konuşma" falan dedim.....demez olaydım....çünkü filmde yemek yiyen herif bi peçeteyle yüzünü sildi....sakin sakin kalktı ve kadını "düdükledi" masada ve sonra sakin sakin masaya oturup yemek yemeye devam etti......kaffffaları yedik nası olur böyle bi sahne "ve yalın nasıl bilebilir böyle bişeyi" diye....trip trip otururken orda herifin bi anda uzak doğu sinemasından bizden daha iyi anladığı ortaya çıktı hahahahahahhaha....ne biçim bi herif bu yalın ya

3 Comments:

  • ebay de satmaya kalsan 40 dolara alici bulamayacak, 3.2 megapixel bir kamerayla cektim hepsini. dur hele ben kartlari patlatip 1800 dolarlik bir nikon alayim sonra gor beni sen... sen kuzenle ayni tarz yaziyorsun, gezi yazilariniz bayagi komik, hindi restorantindaki anilarinizi onun yazisindan daha once okumustum...

    By Blogger daha neler, at 11:20 AM  

  • valla helal...çok beğendim ben siradan bi vatandaş olarak

    By Blogger Jemjemo, at 1:42 PM  

  • This comment has been removed by a blog administrator.

    By Blogger Jemjemo, at 1:42 PM  

Post a Comment

<< Home